Gebonden angst

Sheila Devaro

Lindsay Elke dag blijf ik hopen dat hij weer de vriend wordt die hij ooit was. Iemand die naar me lachte, lieve dingen tegen me zei. Niet het monster waarin hij nu is veranderd, me slaat en straft voor alles wat ik in zijn ogen verkeerd doe. Met de dag wordt duidelijker dat ik al veel te diep in deze relatie zit om die simpelweg te verbreken. Nooit kan ik opnieuw een man vertrouwen, maar als dat de enige keuze is? Stef De blik van strijd en de angst in haar ogen. Ik herken ze direct. Nooit zal ik een vrouw dichtbij laten komen. Toch is er iets in mij dat sterker is dan dat ene stemmetje in mijn hoofd. Ik moet haar helpen. Ik ben de enige die haar kan beschermen. Zelfs als dat betekent dat ik mezelf volledig zal verliezen als ik dat doe. Al jarenlang zit Lindsay verstrikt in een gewelddadige relatie. De laatste tijd grijpt haar vriend Jacob steeds meer elke kans die hij kan vinden om haar te mishandelen. Lindsay wil niets liever dan haar leven voortzetten zonder hem, maar ziet geen uitweg om van hem af te komen. Wanneer ze als een blok valt voor Stef, is hij degene die haar helpt om uit vervelende situaties te ontkomen. De aantrekkingskracht die ze beide voelen is overduidelijk. Maar al snel blijkt dat de trauma’s die Lindsay en Stef allebei met zich meedragen hun geluk behoorlijk in de weg staat.

Recensies (8)

Meer recensies

Is Gebonden angst het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Gebonden angst