De gedaante-verwisseling (en andere verhalen) / Metamorfose

Gelezen 550 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 61 Favoriet 20 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 6 Spots 12 Top25's 23 Hebban 1000 352   Topics 0

Het verhaal De gedaanteverwisseling is ook verschenen onder de titel De metamorfose.

In De gedaanteverwisseling merkt de hoofdpersoon dat hij 's nachts in een reusachtig ondier is veranderd. Hoe hij en zijn omgeving daarop reageren (eerst met ontkenning, dan met aanpassing, dan met moedeloosheid en erger) – Kafka beschrijft het met nietsontziend begrip en deerniswekkende humor, gedragen door een ijzeren logica. Het resultaat is het beroemdste verhaal uit de hele wereldliteratuur.

Op deze boekpagina ook: De gedaanteverwisseling en andere verhalen. De gedaanteverwisseling, In de strafkolonie, Een hongerkunstenaar, De stoker en alle andere door Kafka zelf in het licht gegeven verhalen vertonen de wereld waarin we dromen en waken tegelijk, allebei op volle kracht, die kafkaiaanse wereld die voor andere schrijvers onbereikbaar is, maar waar de lezers zich meteen thuis voelen, en tegelijk ook juist niet, en ook dat allebei op volle kracht

Literaire essays
Vertaalde verhalenbundels