Geef nooit op

Geef nooit op

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0
Geef nooit op is het intieme en inspirerende verslag van de weg die Bernardine Evaristo heeft afgelegd. Na decennia als baanbrekend schrijver in de marge nam ze eindelijk haar plaats in de schijnwerpers in. Ze brengt haar strijd tegen de gevestigde orde in kaart. Aan de hand van haar eigen ervaringen levert ze bovendien een essentiële bijdrage aan de huidige debatten over kwesties zoals ras, klasse, feminisme, seksualiteit en ouder worden.

Dit is een uniek boek over trouw blijven aan jezelf en aan je visie. Bernardine Evaristo is niet te stoppen – in haar werk en in haar leven. Dit is haar pleidooi aan iedereen om nooit op te geven.

‘Ik wil een rolmodel zijn. Omwille van mijn achtergrond. Het is geen witte achtergrond, niet bevoorrecht, geen elite. Wat mij is overkomen is fantastisch, maar het was een lange weg.’ – Bernardine Evaristo

Literaire non-fictie algemeen
Inge Pieters
De Geus
05 oktober 2021
16 november 2021

Evy De Brabander Hebban Recensent

Racisme, feminisme, schrijven en liefde

door: Evy De Brabander 1 like ebook

De Booker Prize winnen is een droom voor alle auteurs, ook voor Bernardine Evaristo. Toch lijkt het na het lezen van Geef nooit op alsof het voor haar niet helemaal uit de lucht kwam vallen. Het is namelijk een positief mantra dat ze zichzelf altijd heeft voorgehouden, al vanaf haar eerste boek. Je...

Reacties op: Geef nooit op