Geld en goed

Als geld de spil is waar de wereld om draait, kunnen we die spil dan een zwengel de goede kant op geven? Die vraag staat centraal in Geld en go€d van theoloog Alain Verheij. Aan de hand van talloze Bijbelverhalen onderzoekt hij hoe mensen met hun geld omgaan, wat geld met ons doet, en hoe we de wereld mooier kunnen maken door anders naar geld te kijken. Daarbij duiken Mozes en Jezus steeds weer op, twee visionairs die hartstochtelijk verlangden naar een nieuwe manier van (samen)leven. Verheij vertolkt hun eigenwijze gedachten met humor en passie, waarbij ze steeds verrassend actueel blijken. Soepel loodst hij de lezer via Romeinse belastingen, manna en de toeslagenaffaire langs bitcoin, Amazon en tollenaars. De tijden zijn dan misschien wel veranderd, de mensen zijn dat niet. Nog altijd hebben we een complexe relatie met ons geld – nog altijd verlangen we net zoals die Bijbelpersonages naar rust, rechtvaardigheid, tevredenheid en vrijheid.

Is Geld en goed het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geld en goed