Geld in de Bijrol

Het huidige financiële stelsel wordt in beweging gehouden door bezitsdrang, angst voor tekort, eigenbelang en het streven naar macht. In essentie is er vanaf de ontwikkeling van het bankieren in de 18e eeuw niets veranderd aan dit systeem. Het meest wezenlijke kenmerk ervan is geld met geld verdienen, waarvoor door toepassing van de digitale technologie steeds meer mogelijkheden worden geboden. Van oudsher heeft slechts een relatief kleine groep geprofiteerd van de winstmogelijkheden die het financiële stelsel biedt. Verreweg de meeste mensen ondervinden er tot de dag van vandaag vooral de hinder van. Bovendien genereert het ongelijkheid, groeidwang en periodiek steeds weer optredende crisissen en oorlogen.
In zijn vijfde boek 'Geld in de bijrol' onderzoekt Ad Broere hoe er een einde kan worden gemaakt aan dit heilloze systeem om plaats te maken voor een versie, die ruimte geeft voor de ontwikkeling van een menswaardiger samenleving. Deze verandering is geen utopie, maar pure noodzaak als wij willen dat de aarde aan de huidige en de toekomstige generaties een reële mogelijkheid biedt op welzijn en geluk voor iedereen. Dit boek is een oproep om onze houding ten opzichte van geld en waarde grondig te herzien.

Is Geld in de Bijrol het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geld in de Bijrol