Geruis van voetstappen

Vermoorde personen die zich bij de balie melden. De oorlog in en afgelegen stil stadje. Een jongere die terugdenkt aan zijn vader, een rokkrnjager. Het einde van de tweede wreldoorlog bij niet begrijpende repatrianten. Een gestrande reiziger in Paramaribo. Dit en meer wordt bdschreven met vaart en erotische ondertonen in deze nieuwe verhalen.
Indi Duitsland, de Achterhoek en de Cariben zijn achtergrond voor uiteenlopende personen in soms absurde, soms aangrijpende situaties. Mensen willen overleven in een chaotische wereld met vele talen. De eenling wordt meegesleurd in massale acties van oorlog en geweld. Bescheiden mensen,opscheppers, koele naturen en overgevoelige karakters komen elkaar tegen. Deze soms briljante verhalen met diverse soorten homor en rake typeringen behoren tot de beste die in het Nederlans geschrevn zijn.
Over de schipbreuke, die eerder in een tjdschrift verscheen, schreef een lezer: lk heb van tijd tot tijd even weg moeten leggen, het greep me naar de keel. Een andere lezer over een nieuw verhaal: Er was veel bijval toen ik ht ten gehore bracht als momoloog. Over een verhaal uit een schoolbundel: Zulk proza schrijf je alleen als je jong bent.

Is Geruis van voetstappen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geruis van voetstappen