Gevallen engelen

Het boek dat 30 jaar verboden was!<br/>- Een verbijsterende roman.<br/>- Door de 17-jarige Eric Jourdan.<br/>- Prachtig geschreven en zeer erotisch.<br/>Enkele citaten:<br/>“Hoeveel tijd is er niet nodig om het lot in vervulling te doen gaan! Het laat twee jongens gedurende vele dagen en seizoenen over dezelfde weg lopen en plotseling kiest het het ochtendgloren om hun toe te staan elkaar echt te ontmoeten en elkaar in de armen te vallen.”<br/>“De eerste actie van de liefde heft de tijd op, schaft dromen en woorden af. De langzame parade van verdrietige en gelukkige momenten is nodig, want die moeten in een lange optocht door de bossen, over de velden en door de rivieren waar zij wonen, de banden voor geliefden smeden.”<br/>“Wij moesten nog leren dat liefde trots met voeten trad, net als al het andere dat niets met de liefde te maken had. In acht dagen, maakte de liefde mannen van ons.”<br/>“Wij waren andere jongens geworden, het verleden bestond niet meer. Onze vriendschap was ontdaan van zijn oorlogsmasker en langzaam legde de liefde beslag op onze echte gezichten en opende onze ogen.”<br/>Het boek wordt ingeleid door Gert Hekma, docent aan de Universiteit van Amsterdam.

Is Gevallen engelen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Gevallen engelen