Gillespie en ik

In 1888 bezoekt de jonge kunstliefhebster Harriet Baxter een tentoonstelling in Glasgow, waar ze bevriend raakt met de dan nog knappe en ambitieuze kunstenaar Ned Gillespie. Algauw wordt Harriet gast aan huis van de familie Gillespie, waar ze bijspringt in de opvoeding van de twee dochters. Wanneer een drama het gezin ontwricht en een rechtszaak de familienaam bezoedelt, blijkt de deugdelijke Harriet over wel heel veel voorkennis te beschikken.

Jane Harris (Belfast, 1961) groeide op in Glasgow. In 2007 verscheen in Engeland haar eerste roman, De observaties. De roman werd door pers en publiek unaniem lyrisch ontvangen en genomineerd voor meerdere prijzen. Gillespie en ik is haar tweede roman.

Is Gillespie en ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gillespie en ik