Gnaeus Domitius Corbulo

Gnaeus Domitius Corbulo was ??n van de grootste generaals uit de Romeinse geschiedenis. Hij werd kort voor de geboortedag van Christus geboren en maakte furore in de eerste eeuw van onze jaartelling. Naast vele andere successen heeft hij voorspoedig strijd gevoerd in en rondom de provincie Beneden-Germani?, een gebied dat ondermeer het huidige zuidelijke Nederland omvatte.<br/>Als ??n van de weinige veroveraars wist hij de Friezen aan zich te onderwerpen.<br/>Corbulo is ook verantwoordelijk voor het aanleggen van de ?fossa Corbulonis? (Kanaal van Corbulo). Deze waterweg loopt naast de eeuwen later uitgegraven Vliet, waarvan eerder werd aangenomen dat het dezelfde bedding had als dit kanaal. Dat is ook de reden dat u een levensgroot standbeeld van Corbulo in Voorburg aantreft - de plaats van een Romeinse nederzetting van weleer met de naam Municipium Cananefatium.

Is Gnaeus Domitius Corbulo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gnaeus Domitius Corbulo