Gouden Lady

Midden in de moordende jungle van Mindanao wonen dertigduizend mannen en een zelfbewuste jonge vrouw, Belisa Garcia. Niemand zo schijnt het, kan haar weerstaan. Met ijzeren hand laat zij haar arbeiders onder erbarmelijke omstandigheden naar goud graven op de helse berg Diwata. Van de Filipijnse regering, die deze mijn graag wil onteigenen trekt Belisa zich niets aan. Slechts een persoon biedt koppig weerstand aan haar genadeloze koers; De Duitse arts Peter Falke. Hij leidt het armzalige ziekenhuis in de mijnstad; hij is de enige waar Belisa, de "Gouden Lady", respect voor heeft. Steeds weer vraagt dokter Peter haar om hulp voor de uitgebuite mijnwerker, maar tot nu toe vergeefs. Belisa lijkt alleen maar geïnteresseerd in geld. Tot er een grote opstand uitbreekt en het geweld losbarst. Dan is Belisa eindelijk bereid moderniseringen door te voeren in de mijnstad. Maar zal het Peter ook lukken haar gevoelswereld binnen te dringen.

Is Gouden Lady het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gouden Lady