Goudenregen

Goudenregen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
‘Uit mijn verwarde gedachten heb ik deze nacht een plan gedestilleerd. Om te voorkomen dat het vervliegt als een half herinnerde droom neem ik mijn iPad om het vast te leggen. Dit is de eerste stap die ik zelf weer wil gaan zetten. Een stap waarvan ik zelf de richting bepaal.’

Toen Vincent Cornelissen de diagnose ALS kreeg, wilde hij zich daar niet zomaar bij neerleggen. Was er voor hem nu zomaar een onvermijdelijk vervroegd einde afgekondigd? Was er geen oplossing? In dit boek laat Vincent Cornelissen zien hoe de onheilstijding die hem trof, juist levenskracht in hem losmaakte. Opgeschreven vanuit de gedachte dat misschien ook anderen daar iets aan hebben. Bij ieder hoofdstuk heeft hij een muzieksuggestie opgenomen die de bijpassende sfeer weergeeft.

‘Vincent Cornelissen heeft dit boek gewijd aan het leven, niet aan de ziekte. Dat wekt bewondering, maar vooral plezier.’
Jutta Chorus
Journalist, schrijver van onder meer Beatrix. Dwars door alle weerstand heen. en Afri. Leven in een migrantenwijk.

‘Fascinerend en inspirerend om te lezen hoe iedere keer als in het ziektebeeld een achteruitgang optreedt, Vincent vol optimisme creatief op zoek gaat naar alternatieven die de hardheid van de achteruitgang verzachten. Vol bewondering en emotie, lees je het boek in één keer uit!’
Prof. Dr. Erik J.A. Scherder
Hoogleraar neuropsychologie, verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam (VU), auteur van onder meer Singing in the Brain.
Mens & Maatschappij
Uitgeverij Blooming
01 juli 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,50 Bestel het e-book € 10,95