vvh9789038810744

Groenten

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Culinair Lijsten 1   Topics 0

Groenten zingt de lof, rijkdom, kleur en veelzijdigheid van onze dagelijkse en minder alledaagse groenten. In overzichtelijke hoofdstukken komen meer dan vijftig groentesoorten, wildpluksels, verse kruiden en eetbare bloemen aan bod, elk met een portret van plant tot bord en een mooi palet aan uiteenlopende recepten, van exotisch of een Franse klassieker tot mediterraans. Daarbij geeft Mari vaak ook nog een flinke lijst met variaties – voor het geval u naast de ruim zevenhonderd recepten op zoek bent naar nog meer inspiratie –, serveersuggesties, informatie over de houdbaarheid en restverwerkingsideeën. Kortom, een boek dat bruist van de verrassende en veelzijdige groenterecepten. Niet zo gek als u weet dat Mari zich elke dag opnieuw laat inspireren door het aanbod van het seizoen.

Alle gerechten zijn zonder dier en voor wie geheel plantaardig wil eten zijn de vegan gerechten apart aangegeven. Net als de glutenvrije variaties. Een boek voor iedereen die wel eens groenten eet, vol inspiratie voor culikenners en met uitgebreide basiskennis voor (beginnende) koks die nog lang niet alles weten.

‘Groentekoningin Mari Maris weet raad met alle soorten groen.’ – Hiske Versprille in de Volkskrant

‘Mari is een van de bijzonderste en origineelste mensen die ik ken, en dus is haar werk dat ook. Haar recepten zijn altijd verrassend, net even anders dan anders en zó lekker. En ik kan het weten, ik heb vaak bij haar aan mogen schuiven.’ – Yvette van Boven

‘Ik ben dol op Mari. Op hoe ze kookt, maar ook op hoe ze haar gerechten opdient. En op hoe ze erover schrijft. Zo vrolijk en grappig en verstandig en recht voor z’n raap.’ – Janneke Vreugdenhil

Culinair
Eten en drinken algemeen