Groot Biegel sprookjesboek

Junior   Topics 0
Paul Biegel noemde zichzelf ‘een ouderwetse sprookjesschrijver’. En een rasechte verteller, dat was hij. Vanuit zijn befaamde schrijfstoel schreef Paul Biegel het ene geliefde verhaal na het andere. Bijvoorbeeld een verhaal over een witte zwaan die naar de sterren vliegt, en eentje over een jongetje dat op wonderbaarlijke wijze zijn lievelingsbeer terugvindt. Of het verhaal over de dieren uit het bos die hun jager een plechtige begrafenis geven. Waar hij ook over vertelt, moeiteloos sleept hij je mee naar zijn fantasievolle, unieke werelden.

In deze verhalenbundel zijn 30 van Paul Biegels allermooiste verhalen verzameld. Stuk voor stuk zijn ze rijk geïllustreerd door Charlotte Dematons. Met haar schilderachtige tekeningen weet zij de Biegelsfeer perfect te verbeelden. Het ‘Groot Biegel sprookjesboek’ is met zijn heerlijke sprookjes en prachtige illustraties dan ook een waar genot om voor te lezen. Of om zelf te lezen natuurlijk!

Kind & Jeugd
Verhalen en sprookjes