32. De tuinen van Dorr
  Luister een fragment

De tuinen van Dorr

Gelezen 195 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 86 Favoriet 20 Recensies 7
Junior Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

‘De tuinen van Dorr’ is het toppunt van een sprookje zoals alleen meesterverteller Paul Biegel ze kon schrijven, vol geheimen, magie en avontuur. Het boek is rijkelijk en beeldend geïllustreerd door Charlotte Dematons, die als geen ander de Biegeliaanse sfeer weet te vangen. Prinses Mijnewel en tuinman Jouweniet zijn hopeloos verliefd op elkaar, maar hun liefde wordt gedwarsboomd door de boze heks Sirdis. Ze vervloekt Jouweniet en verandert hem in een bijzondere bloem. Alleen als Mijnewel de zaadkorrel uit die bloem plant in de tuinen van de grauwe stad Dorr komt hij weer bij haar terug. Ze begint aan een lange tocht om haar geliefde te redden. ‘De tuinen van Dorr’ is een schitterende klassieker van Paul Biegel, een betoverend sprookje, heerlijk om voor te lezen of zelf te lezen.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar