Virgilius van Tuil

Wie kent niet Virgilius van Tuil, de dikke en eigenwijze dwerg die met honderd dwergjes op de hei woont? Die dol is op avontuur en nergens bang voor is? Virgilius wil wel eens in de spiegel kijken, om te zien of hij echt zo dik is als alle andere dwergen beweren. Maar een spiegel, die vind je alleen bij de mensen. 'O,' zegt Virgilius, 'dan ga ik daarnaartoe. En dan koop ik meteen een taart voor stamoudste Ate, die duizend jaar wordt. Adieu.' Honderd dwergjes van Tuil proberen hem tegen te houden, want zij vinden mensen groot en gevaarlijk. Maar Virgilius is vastbesloten en gaat op weg. Dat is het begin van een serie avonturen waar zelfs Virgilius niet van heeft durven dromen.

Recensies (1)

Is Virgilius van Tuil het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Virgilius van Tuil