Haar Nr. 1: Een boek over het leven en Subbuteo

Na de begin 2011 verschenen dichtbundel 'Zwaar gezelschap', komt Rudi De Smet (Aalst, 1955) nu met een eerste novelle. Intussen is zijn programma met liederen rond Louis Paul Boon zo goed als klaar. Je zou bijna vermoeden dat het in zijn geval om een late roeping gaat. Feitelijk is het een gevolg van jaren bezig zijn in de schaduw.

In 'Haar nr. 1' wou de auteur een portret schetsen van Subbuteo, een voetbalspel voor jong en oud. Alleen week de auteur af van dat oorspronkelijke idee. Zo ontstond een novelle die het spel en zijn beoefenaars weliswaar als uitgangspunt neemt, maar tegelijk iets probeert te zeggen over wie we zijn en hoe we ons gedragen.

Ook is dit boek voor de schrijver een vorm van thuiskomen. Werd hem in zijn jeugd geen loopbaan als romancier voorspeld? Is het een vingeroefening voor later?

Is Haar Nr. 1: Een boek over het leven en Subbuteo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Haar Nr. 1: Een boek over het leven en Subbuteo