Haas

HAAS is de persoonlijke odyssee van een gevoelig en leergierig meisje uit een slaapstad in de Noord-Hollandse polder. We schrijven begin jaren tachtig van de vorige eeuw als zij de botte, vaak vijandige buitenwereld probeert te bezweren met zelf geformuleerde antwoorden op de grote vragen des levens.

Wie maakt ons wat we zijn? Waarom is er ziekte, lijden en dood? Is het leven eigenlijk wel zo leuk?

We volgen dit meisje vanaf het begin, maken haar hele eenzame ontwikkeling mee. We zien haar duizelingwekkende verlies aan houvast, en het onbenul van de anderen.

Zal ze erin slagen haar broze binnenwereld, een wonderland met pratende kippen en andere geniale vondsten, in stand te houden?

Wie HAAS leest wordt haar reisgenoot en ontdekt zodoende niet alleen iets over deze vrouwelijke Odysseus, maar ook over zichzelf

Is Haas het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Haas