Hapschaar

Hapschaar is een aangrijpend boek over de liefde, over verlies en over rouw. In virtuoze, nu eens ontroerende, dan weer hilarische, maar altijd diepernstige verhaaltjes, notities en miniatuurbeschouwingen beschrijft Anneke Brassinga de complexiteit van het bestaan en de liefde, in een intens samenspel van gevoel en verstand, van terugziend voortgaan, van verlangen en trouw. Zo ontstond Brassinga’s eigen encyclopedie, een naslagwerk van bevindingen waarin de geest wordt geobserveerd door het lichaam, en het lichaam wordt gadegeslagen door de geest.

Met tien indrukwekkende bundels op haar naam is Anneke Brassinga (1948) een van de belangrijkste dichters van ons land. Daarnaast is ze prozaïst en vertaler. Hapschaar werd in 2001 bekroond met de ECI-prijs. In 2008 ontving Brassinga voor haar oeuvre de Constantijn
Huygens-prijs en in 2015 kreeg ze de P.C. Hooft-prijs voor haar poëzie.

Is Hapschaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hapschaar