Hard Verwarrend

In Hardverwarrend vertel ik over mijn dementie. Zo heb je niets zo heb je iets. Van docent
informatica naar ‘ik heb jong dement’. Omdat ik over mezelf schrijf hoef ik mij niet in te houden, ik bepaal zelf welke bloopers ik beschrijf en kan er ook grappen over maken. Het kenmerk van Alzheimer is een combinatie van probleempjes en verwarring. Geheugen verlies is niet eens het ergste probleem. In tien paragrafen komen mijn problemen voorbij. Bijzonder verhelderend.
Alzheimer komt vaak in het nieuws. In dit boek reageer ik hier op. Bijvoorbeeld een demente man voor de rechtbank of een vrouw die een boek over haar moeder schrijft. Ook worden er boeken en ? lms besproken. Maar ook het gedoe met het CBR en voer ik een hilarische strijd tegen onzin verhalen en clichés.
De ? losofen Bassie en Adriaan leren ‘wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen’ maar soms kost dit wat meer moeite.”
Sinds mijn dementie ben ik dol op vergeten groenten...
Een klein deel van de opbrengst van dit boek doneer ik aan Stichting Aap.

Een jaar lang heb ik Henk zien werken en schrijven aan dit boek. Het is hem gelukt een boek te schrijven waarin hij de diverse gevolgen van dementie op een luchtige en begrijpelijke manier kan omschrijven. Alzheimer op jongere leeftijd uit zich in het begin anders dan wat ik altijd heb geweten. Toen het Henk 2,5 jaar geleden niet lukte een goed lijkende handtekening onder een energie contract te zetten heb ik de rode vlag gemist, we hebben het weggelachen. Er volgden daarna nog vele kleine oneffenheden die ik niet heb herkend en onderkend. Inmiddels diverse boeken en verhalen over Alzheimer verder heb ik over deze kleine maar wel belangrijke signalen niets gelezen. In dit boek kun je ze niet missen, het maakt dit boek uniek, informatief en Alzheimer herkenbaarder. Wat mij betreft een echte aanrader dit boek, Inge.

Is Hard Verwarrend het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hard Verwarrend