Hart voor je lijf

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Waarom blijven de bewoners van bepaalde gebieden op aarde zo lang vief, waarom worden ze zo oud? Hoe wisten de negen broers en zussen Melis in het Sardijnse dorp Perdasdefogu gemiddeld 90-plus te worden? Het heeft allemaal te maken met voeding en met mentaliteit, sociale contacten en beweging. Cardioloog Annemieke Jansen schreef eerder met haar zus Janine Jansen twee kookboeken waarin de gezonde en zalige mediterrane keuken centraal staat. In Hart voor je lijf bundelt Annemieke al haar - wetenschappelijk onderbouwde - kennis van hart en bloedvaten, voeding en beweging. Je leert verse vis te herkennen en de kracht van thee, knoflook en donkere groenten.Waarom is suiker en transvet zo slecht voor je? Welke soorten olijfolie bestaan er en wat zijn daar de eigenschappen van? In korte, leesbare teksten vertelt Annemieke je glashelder en niet zonder humor hoe je zonder al te veel moeite fitter kunt worden en gevaarlijke ziektes voorkomt. En dat allemaal zonder lekker eten en drinken overboord te gooien en te leven als een monnik in Somberland. Heb gewoon hart voor je lijf!

Fontaine Uitgevers B.V.
01 april 2020