Heb jij al een foute man?

"Foute mannen zijn net mensen!", zegt Marian Mudder. En Annemarie Postma vindt dat ze veel geleerd heeft van 'haar' foute man!

Motivational speaker en auteur Esther Jacobs besloot het fenomeen 'foute man' te onderzoeken. Met haar eigen verhaal als basis begon ze een grensverleggende speurtocht langs diverse soorten playboys en de vrouwen die voor ze vallen. Maar ook alternatieve relaties, brave boekhouders en wijze en foute vrouwen komen in het boek uitvoerig aan bod. Ze daagt lezers uit na te denken over keuzes op basis van verstand (zekerheid) of gevoel (avontuur).

'Ik had niet gedacht dat ik als intelligente, zelfstandige en zelfverzekerde vrouw ooit zou vallen voor de foutste man van het eiland.
Zou deze voormalige playboy mijn hart breken met zijn charmes, die mooie woorden en beloften waar al zoveel vrouwen voor waren gevallen? Of meende hij het deze keer echt? Hoe serieus moest ik de bezorgde waarschuwingen van vrienden nemen? Moest ik voor de veiligste weg kiezen of toch voor het avontuur? Kan iemand echt veranderen? En moet je dat eigenlijk wel willen?
Wat zegt zo'n onzekere situatie over je eigen karakter, verlangens en angsten? Langzaam begon ik te beseffen dat de reis belangrijker is dan de eindbestemming. Dat ik veel kon leren van deze situatie(s). Dat ik moest leren genieten van het moment en moest leren loslaten, écht loslaten.'

Heb jij al een foute man? geeft een openhartig kijkje achter de schermen van een vrouw die bekendstaat om het volgen van ongebaande paden, maar die alle levensvragen nog een keer op haar bord krijgt als ze in zee gaat met een... stoute man.

Is Heb jij al een foute man? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heb jij al een foute man?