Heks!

Al eeuwenlang spreekt men over vrouwen, die macht en (tover)kracht hebben.

Heksenvervolging lijkt iets uit het verre, duistere verleden.

Het Oost-Groningse Westerwolde kende zijn eigen heksenprocessen in de zestiende eeuw en velen vonden de verbrandingsdood op de Geselberg bij Wessinghuizen. Dat was het beginpunt voor dit boek.

Vier wetenschappers geven hun visie op het fenomeen ‘heks’ in essays met uiteenlopende onderwerpen, zoals tovenarij in de middeleeuwen, stigmatiserend gedrag en heksenvervolging door de eeuwen heen en specifiek in Groningen.

Daarnaast hebben vier schrijvers op verrassende wijze invulling gegeven aan een heksenverhaal. Christien Boomsma neemt ons mee naar de zestiende eeuw, Bianca Mastenbroek doet de magische historie van Groningen uit de doeken, Heleen van den Hoven vertelt over moderne (crypto)heksen en Martijn Lindeboom schetst een toekomst waar heksen de planeet helen.

Is Heks! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heks!