Het aanzien van Willem-Alexander

Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

De geboorte van prins Willem-Alexander wordt in Nederland met gejuich ontvangen. Eindelijk is er weer een Oranjeprins, eindelijk zal Nederland weer een koning krijgen! De prins lijkt lange tijd niet gelukkig met zijn rol als toekomstig staatshoofd - ondanks het feit dat hij terdege op die rol wordt voorbereid: Willem-Alexander bezoekt een chique kostschool in Wales, vervult zijn diensttijd bij de marine en wordt student in Leiden. Ook in de jaren daarna zit de prins eigenlijk liever in de cockpit van een vliegtuig of met vrienden in een café dan dat hij zich met staatszaken bezighoudt. Maar gaandeweg neemt 'prins pils' zijn toekomst serieus. Het gehos met sporters op de Olympische Spelen maakt plaats voor vergaderen met de bobo's van het IOC. De kroonprins gaat zich bezighouden met waterbeheer en bereidt zich ook op andere manieren voor op de zware taak die voor hem ligt. En hij vindt een vrouw die met hem door het leven wil:Máxima. Alle wetenswaardigheden over het bijzondere leven van prins Willem-Alexander, van geboorte tot verloving, staan in dit boek beschreven.

Het Spectrum
05 september 2019