Het afscheid van de tropen

Gelezen 49 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 38 Favoriet 1 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 3   Topics 0

Malakka, 1955. Lydia Cartwright komt van een bezoek aan een zieke vriendin thuis in een uitgestorven huis. De bedienden zijn weg, de telefoon geeft geen gehoor. Ook haar man Alec en hun twee dochters zijn verdwenen.
Wanhopig zoekt Lydia contact met de Britse districtsofficier, die haar vertelt dat Alec is overgeplaatst naar het platteland. Voor Lydia is dit een onbegrijpelijke beslissing. Waarom heeft hij niet op haar gewacht? Waarom heeft hij geen bericht voor haar achtergelaten?
Lydia's zoektocht naar haar gezin voert haar door een door oorlog verscheurd land. Ze wordt opgevangen door Jack Harding, een man die ze liever in haar verleden had gelaten, en probeert er op zijn plantage in te berusten dat haar familie bij een brand zou zijn omgekomen, zoals haar wordt verteld. Maar leven ze echt niet meer, of toch wel?
Het afscheid van de tropen beschrijft het hartverscheurende verhaal van een door leugens verscheurde familie en hoe de liefde van een moeder de afstand van jaren en continenten kan overbruggen.

Dinah Jefferies werd in 1948 in Maleisië geboren. Ze verhuisde toen ze negen was naar Engeland, maar behield altijd een grote voorliefde voor Zuidoost-Azië. Pas recentelijk publiceerde ze haar eerste roman, Het afscheid van de tropen, en een jaar later haar tweede, De vrouw van de theeplanter. Dinah Jefferies woont met haar man in Gloucestershire.

'Een aangrijpend en emotioneel boek, sfeervol en exotisch, met een waanzinnig goed verhaal.' Being Anne

'Aangrijpend, vol kracht en emotie. Ik begrijp waarom Dinah Jefferies als zo'n buitengewone verhalenvertelster wordt beschouwd. Dinah is een geweldige nieuwe auteur die miljoenen vrouwen in hun hart zullen sluiten.' I Read Novels

Over De vrouw van de theeplanter (zomer 2016):

'Mijn ideale boek; mysterie, liefde, liefdesverdriet en vreugde - ik kon het niet wegleggen.' Santa Montefiore

Prometheus
14 juni 2016
21 juni 2016

Roman die te veel verhalen wil vertellen

door: Susanne

Het is 1955 en de Engelse Lydia Cartwright woont met haar man en twee dochters Emma en Fleur in Malakka, Maleisië. De inwoners van dit land zijn in oorlog met de Britse koloniale overheerser. Regelmatig worden Engelse plantages in brand gestoken en het is voor de familie Cartwright niet langer...

Reacties op: Het afscheid van de tropen