Het Amerika van de ziel

Waarom schrijven, waarom schilderen? Waarom lezen, waarom musea bezoeken? Kan het om iets anders gaan dan over de grote levensvragen? En wat heeft deze confrontatie met kunst met ons dagelijks leven te maken? Nog voor Karl Ove Knausgård zijn eerste roman publiceerde, schreef hij essays over kunst en literatuur. In Het Amerika van de ziel zijn de belangrijkste teksten van de voorbije twintig jaar verzameld, die net zo goed over het bijwonen van zijn vaders begrafenis kunnen gaan als over het bloedbad op Utøya of de betekenis van eenzaamheid in de beelden van de Amerikaanse fotografe Francesca Woodman. De vaak persoonlijke teksten tonen de sterke observator die Knausgård is en kunnen gelezen worden als een begeleidend boek bij zijn meesterwerk, de Mijn strijd-serie.

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is Het Amerika van de ziel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het Amerika van de ziel