Het Bedrijf 1 - Opwinding

Het Bedrijf is een driedelige romancyclus, grotendeels gebaseerd op eigen ervaringen van schrijver Hans Vervoort. Vijfentwintig jaar lang werkte hij bij de Weekbladpers, waar opiniebladen als Vrij Nederland en Opzij verschenen, maar ook het sportblad Voetbal International.

Er werkten bijzondere hoofdredacteuren als Rinus Ferdinandusse, Joop van Tijn, Cisca Dresselhuys en Johan Derksen, en directeuren als Harmen Bockma en Theo Bouwman, de latere topmanager van VNU en PCM. Maar het bedrijf zelf was het meest bijzonder, want de Weekbladpers was eigendom van de vijfhonderd werknemers en een experiment in zelfbestuur. Iedereen wist: zodra we even niet opletten pakken de managers de macht terug.

Dit is het verhaal van vijfentwintig spannende jaren, opgetekend uit liefde voor Het Bedrijf en de mensen die er werkten, van hoog tot laag.

Het Bedrijf verschijnt in drie delen: 1. Opwinding, 2. Betere tijden, en 3. Confrontatie

Is Het Bedrijf 1 - Opwinding het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het Bedrijf 1 - Opwinding