Het bedrog met de Amethyst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
‘Het begon op een maandagmorgen, op een zonovergoten junidag in Wenen. Gelukkig kan ik het navertellen.’ Met die verzuchting begint privédetective Otto Klein zijn avontuur vol list en bedrog, en een vleugje romantiek. Als Ulrika Berger hem vraagt haar vriend Markus Meyer op te sporen, weet Klein nog niet wat hem allemaal te wachten staat. Ulrika vertelt hem een fantastisch verhaal over een kostbaar scheepsmodel, internationale drugssmokkel en een corrupte Amerikaanse politicus. Ulrika’s relaas roept veel vragen op bij Otto Klein. Want waar is Markus na de aanslag op zijn auto? Wie zijn de mannen die haar voortdurend achtervolgen? En is zij zelf wel helemaal te vertrouwen? Gaandeweg blijkt dat alles anders in elkaar zit dan het lijkt. Het bedrog is geraffineerder dan Otto zich ooit had kunnen voorstellen.

Hasko van Dalen (1949) debuteerde in 1966 in het Utrechts Nieuwsblad. Sindsdien schrijft hij regelmatig verhalen, artikelen, columns en blogs voor kranten, weekbladen, magazines en internetsites. Meestal over zijn vakgebied (sociale zekerheid en pensioen), zijn passie voor The Rolling Stones of zijn voetbalclub Feyenoord. Hij is een groot liefhebber van detectives. ‘Het bedrog met de Amethyst’ is zijn debuut in dat genre. Het verhaal speelt zich af in Oostenrijk, met name in Wenen, waar Hasko zelf zowel privé als zakelijk regelmatig verbleef.

Detective
Palmslag