Het beeldje van Li

''Ik zet vader op de steenkoude onderste trede van de betonnen trap. Geen kussen onder zijn billen. Nergens voor nodig. Het vriest min tien, met kans op sneeuw.'

Li, een onzeker meisje uit India, wordt op school gepest en genegeerd. Ze haat haar vader. Waarom wordt mondjesmaat, bijna terloops onthuld. Via een kunstenaar, een psychologisch experiment en een allesbepalende reis naar de Himalaya weet Li haar trauma's te overwinnen. Ze groeit uit tot een zelfbewuste jonge vrouw.

'Een ongelofelijk mooi en onvergetelijk verhaal. Een boek om te koesteren en meerdere keren te lezen.'

LEESTAFEL

Ben Bouter mag zich verheugen in een grote groep lezers.

Hij verweeft schijnbaar moeiteloos actuele vraagstukken en persoonlijke zoektochten in meeslepende verhalen.

Over zijn eerdere romans:

'Bouter is een meester in het ontwikkelen van het verhaal', De Nederlandse Bibliotheek;

'Briljante verteller', Hanneke Tinor-Centi;

'Zo mooi en diepgaand', Trouw boekrecensies;

'Hij weet complexe gevoelens mooi te verwoorden', Biblion;

Is Het beeldje van Li het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het beeldje van Li