Naar huis in de schoenen van Heydrich

'Een boek dat enorme indruk maakt. Het verhaal is verbijsterend. Je leest het met ingehouden adem.' LEESTAFEL

'Mooie roman over hoe heden en verleden samenkomen.' Nederlandse Bibliotheek

'Februari 1942 werd mijn vader gearresteerd. Bijna 3,5 jaar later kwam hij thuis in het pak en de schoenen van oorlogsmisdadiger Reinhard Heydrich. Himmler stuurde hem vanuit concentratiekamp Sachsenhausen naar het landgoed van Lina Heydrich. Haar man was in Praag vermoord. Mevrouw had dringend sterke arbeiders nodig. Maar voor het hek van haar enorme landhuis stonden 15 magere, verkleumde Bijbelonderzoekers, waaronder mijn vader', zegt schrijver Ben Bouter.

Hij vertelt het verhaal vanuit het perspectief van Johannes, zoon van een strenggelovige fabrieksarbeider.

Wie was de verrader? Twijfels stapelen zich op, zowel over de rol van zijn vader, de hervormde werkman, als over het geloof zelf. Johannes begint aan een zoektocht die meer overhoop haalt dan hij ooit kon vermoeden. Langzamerhand wordt duidelijk welke connectie Johannes, Lina Heydrich en de vader van de auteur blijken te hebben.

Een adembenemende geschiedenis.

Is Naar huis in de schoenen van Heydrich het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Naar huis in de schoenen van Heydrich