Het geheim van Bram Moszkowicz

Het geheim van Bram Moszkowicz

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Hij was de stem van Holleeder, Bouterse en Endstra. Hij verdedigde Geert Wilders, nam het op voor Robin van Persie en stond Estelle Cruijff bij, in de rechtszaal én daarbuiten. Aan de desk bij RTL Boulevard, in de kolommen van De Telegraaf en aan tafel bij Pauw & Witteman kreeg Bram Moszkowicz zijn dagelijkse portie roem. De advocaat was bijkans bekender dan zijn glamoureuze clientèle.

Voor velen is de strafpleiter, met zijn maatpakken en dure bolides, hét gezicht van de advocatuur. Een eloquent spreker, de beste in zijn vak. Iemand die juridische kennis etaleert met onweersproken spitsvondigheden. Dat beeld is echter hard onderuit gehaald; een haperende boekhouding, ontevreden cliënten en de Belastingdienst die miljoenen euro's blijkt te vorderen. Tot overmaat van ramp werd Moszkowicz eind oktober 2012 van het tableau geschrapt. Geheel in stijl bestrijdt Moszkowicz de kritiek te vuur en te zwaard. Maar hoe heeft het zover kunnen komen? En lukt het hem om overeind te krabbelen? Vrij Nederland-journalisten Marian Husken en Harry Lensink gingen op zoek naar het geheim van Moszkowicz.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen