Het geheim van de schildpad

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
In ‘Het geheim van de schildpad’ onderzoekt verouderingsarts David van Bodegom de biologie van lang leven. Geen mens leefde ooit langer dan 122 jaar, maar schildpadden worden met gemak dubbel zo oud. Wat is hun geheim? Waarom verouderen sommige dieren zoveel langzamer dan andere? Hij laat de lezer kennismaken met diersoorten met bijzondere eigenschappen, zoals de brughagedis: een levend fossiel dat honderd keer zo oud wordt als andere hagedissen. En hoe komt het dat kreeften juist jonger lijken te worden naarmate ze verjaren? Aan de hand van vele fascinerende voorbeelden uit het dierenrijk, en de laatste wetenschappelijke inzichten uit het verouderingsonderzoek, leren we ook onze eigen veroudering beter begrijpen. +

Uitgeverij Atlas Contact
03 september 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Remko Meddeler

Reacties op: Het geheim van de schildpad