Het glazen hotel

Er wordt een doodsbedreiging gegrift in de glazen muur van een vijfsterrenhotel op een eiland voor de kust van Brits-Columbia. In New York breekt paniek uit als een gigantisch piramidespel instort, met verstrekkende gevolgen voor ontelbaar veel mensen. Jaren later verdwijnt een vrouw op mysterieuze wijze van het dek van een vrachtschip.
Terwijl deze ogenschijnlijk disparate gebeurtenissen ingenieus met elkaar verweven worden, beweegt ‘Het glazen hotel’ zich moeiteloos tussen het schip, de wolkenkrabbers van Manhattan en de wildernis van Vancouvereiland. Tegelijkertijd schetst Emily St. John Mandel een adembenemend beeld van hebzucht en schuld, liefde en wanen, en toont ze ons de talloze manieren waarop we ons leven betekenis proberen te geven.

Redactionele recensie

Recensies (17)

Meer recensies

Is Het glazen hotel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het glazen hotel