Het glazen hotel

Rank 4808 Gelezen 48 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 109 Favoriet 5 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Spots 4   Topics 0
Er wordt een doodsbedreiging gegrift in de glazen muur van een vijfsterrenhotel op een eiland voor de kust van Brits-Columbia. In New York breekt paniek uit als een gigantisch piramidespel instort, met verstrekkende gevolgen voor ontelbaar veel mensen. Jaren later verdwijnt een vrouw op mysterieuze wijze van het dek van een vrachtschip.
Terwijl deze ogenschijnlijk disparate gebeurtenissen ingenieus met elkaar verweven worden, beweegt ‘Het glazen hotel’ zich moeiteloos tussen het schip, de wolkenkrabbers van Manhattan en de wildernis van Vancouvereiland. Tegelijkertijd schetst Emily St. John Mandel een adembenemend beeld van hebzucht en schuld, liefde en wanen, en toont ze ons de talloze manieren waarop we ons leven betekenis proberen te geven.

Maaike Bijnsdorp Lucie Schaap
Atlas Contact
26 maart 2020
26 maart 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André van Broekhuizen

Marvin O. Hebban Recensent

Ponzifraude anders bekeken

door: Marvin O.

Vincent Smith, haar halfbroer Paul, en haar niet-officiële echtgenoot Jonathan Alkaitis zijn de drie spillen waar dit verhaal om draait en dat in evenveel verhaallijnen. In de eerste verhaallijn wordt een raam van de foyer van een afgelegen hotel beschadigd. Met een zuurhoudende stift worden de...

Reacties op: Het glazen hotel