Station Elf

Rank 2174 Gelezen 172 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 155 Favoriet 16 Recensies 15
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 12 Hebban 1000 980   Topics 0

DAG 1: De Georgische Griep raast als een neutronenbom over het aardoppervlak. Volgens nieuwsberichten ligt het sterftecijfer op nagenoeg 100 procent.
DAG 14: De beschaving is ten onder gegaan.
Twintig jaar later trekt het Reizende Symfonieorkest, een toneel- en muziekgezelschap, langs de nederzettingen rondom de Grote Meren van Noord-Amerika, om Beethoven ten gehore te brengen en Shakespeare op te voeren. 'Want overleven is niet genoeg.' Het leven in de nieuwe wereld lijkt betrekkelijk veilig, maar de onzekerheid is groot en gevaren dreigen. Want kun je overleven zonder antibiotica, stromend water en talloze andere alledaagse gemakken die met de wereld zoals wij die kennen verloren zijn gegaan?
Heen en weer springend in de tijd, tussen de glansrijke jaren van vlak voor de ondergang en de gekantelde wereld van twintig jaar daarna, verhaalt Station Elf over een handvol overlevenden en hun strijd om door te gaan in een wereld die nooit meer dezelfde zal zijn.

Astrid Huisman
Uitgeverij Atlas Contact