Het innerlijk vuur

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ieder nieuw boek van Carlos Castaneda is een unieke belevenis.
Men kan Het innerlijk vuur - het zevende in de reeks - beschouwen, niet zozeer als een vervolg op, als wel een verdieping en verruiming van de vorige delen.
Nu wordt volkomen duidelijk dat Castaneda's levenstaak hierin zal bestaan dat hij don Juans leringen voor de rechterzijde, gegeven bij normaal bewustzijn, en die voor de linkerzijde, gegeven bij verhoogd bewustzijn, zonder hulp van zijn beide leermeesters , don Juan en don Genaro, zal moeten leren integreren om de totaliteit van zichzelf te bereiken en daarmee te komen tot de volledige vrijheid, waarin de onberispelijke krijger brandt met het innerlijk vuur en het onbekende kan binnengaan.
Het is Castaneda's grote verdienste dat hij alomvattende, menselijke geheimen weet te brengen in een opwindende, humoristisch relativerende stijl.
En...de insiders zeggen dat Castaneda met Het innerlijk vuur zichzelf heeft overtroffen.

Carlos Castaneda, deel 7
Servire