De tweede machtsring

Rank 5541 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
In De tweede machtsring beschrijft Castaneda een reis naar Mexico, nu eens niet om don Juan te ontmoeten , maar om diens filosofie en levenswijze beter te leren beheersen.
Hij ontmoet een aantal leerlingen van don Juan, de gezusters Lidia, Rosa en Josefina, die eveneens zijn ingewijd in de aparte werkelijkheid van Indiaanse sjamanen, strijders en bondgenoten.
De tweede machtsring is in feite een nadere uitwerking van de filosofie van don Juan, maar dan mede gezien door de ogen van deze vrouwen. Hierin wijkt het boek af van de andere delen, waarin alles om mannen draait.
Castaneda ontdekt dat don Juan een aantal bizarre testen heeft ontworpen om zijn leerlingen op de proef te stellen. Zo heeft dona Soledad de opdracht gekregen om Castaneda te vermoorden! De dramatische openingsscène met de tegelvloer van dona Soledad vormt het begin van een ongelooflijke reeks gebeurtenissen die de lessen van de Indiaanse tovenaar verder illustreren.

De Volkskrant: Een krachtig pleidooi voor een intensieve, meerdimensionale waarneming.

Carlos Castaneda, deel 6
Servire