Het laatste lied

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 88 Favoriet 2 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

Deze Nicholas Sparks-klassieker is nu eindelijk in Nederlandse vertaling verkrijgbaar.

Drie jaar na de scheiding van Ronnies ouders vindt haar moeder dat Ronnie en haar broer een zomer bij hun vader moeten doorbrengen. Voorheen een succesvol concertpianist, slijt hun vader nu zijn dagen in Wilmington, een rustig dorpje aan het strand, waar hij zijn tijd steekt in het maken van kunst voor de lokale kerk.

Ronnie is nog steeds boos om het vertrek van haar vader. Ze keert zich van hem af en verkent in haar eentje de omgeving. Op het strand ontmoet ze Will Blakelee, een knappe lokale bewoner die als vrijwilliger bij het aquarium werkt. In eerste instantie moet Ronnie niks van zijn versierpogingen weten, tot hij haar helpt met het beschermen van de schildpadeieren op het strand. Langzaam bloeit er toch iets op tussen de twee, maar wat begint als een zorgeloze zomerliefde, eindigt in een tragisch afscheid wanneer van zowel Ronnies vader als Will een groot geheim aan het licht komt.

In de pers

‘Wat het meest beklijft zijn de diepmenselijke empathie van de auteur en de vele levensinzichten die hij zijn personages meegeeft.’ Noordhollands Dagblad

‘Een prachtig boek met aardige en duistere personages, verborgen geheimen en een geweldige dramatische climax.’ Novelicious.com

‘Sparks’ romans werken ontspannend.’ The Boston Globe

Feelgood