The Notebook / Het dagboek

The Notebook / Het dagboek

Gelezen 484 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 164 Favoriet 51 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 10 Hebban 1000 695   Topics 0

Als Noah Calhoun na de Tweede Wereldoorlog van het front terugkeert naar North Carolina probeert hij de oorlog achter zich te laten. Hij stopt al zijn energie in de restauratie van een oud plantagehuis. Dit huis herbergt zijn mooiste herinneringen en zittend op zijn veranda denkt hij terug aan het meisje van wie hij eens zoveel hield. De mooie Allie Nelson is inmiddels verloofd met een rijke advocaat, maar kan de jongen aan wie ze haar hart zo lang geleden verloor nog altijd niet vergeten. Heeft hun liefde de tijd doorstaan? The Notebook werd verfilmd met o.a. Ryan Gosling in de hoofdrol en is inmiddels uitgegroeid tot een ware klassieker die door romantische zielen over de hele wereld in het hart is gesloten.  Nicholas Sparks is de auteur van talloze bestsellers, waaronder Message in a Bottle, Dear John en The Lucky One en kan met recht een van de meest geliefde verhalenvertellers ter wereld worden genoemd. Zijn boeken zijn naar meer dan dertig talen vertaald en maar liefst acht van zijn romans, waaronder zijn nieuwste roman Safe Haven, werden met groot succes verfilmd. Sparks woont in North Carolina met zijn vrouw en kinderen.

Pockets populaire fictie
Romantiek