Het lied van de nachtvogels

Het lied van de nachtvogels

Gelezen 76 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 248 Favoriet 3 Recensies 30
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0   Leesclub

Een dringend bericht van haar beste vriendin van vroeger brengt Cadie Kessler terug naar haar ouderlijk huis in de uitgestrekte bossen van New Hampshire. Daar wordt Cadie gedwongen een raadselachtige verdwijning onder ogen te zien die abrupt een einde maakte aan de idyllische zomer van vijfentwintig jaar geleden. De oude, onopgeloste zaak zet de verhoudingen in de provinciestad op scherp. De aanhoudende droogte en dreigende bosbranden verhogen de al decennia aanwezige spanningen tussen de seizoenarbeiders en de lokale bevolking. Cadie wordt geconfronteerd met haar eigen handelen van toen; wat heeft ze destijds eigenlijk gezien? En wat is ze bereid op te offeren om het bos en de mensen van wie ze houdt te beschermen? Een roman die je niet weg kunt leggen: urgent, spannend, met een intens meeslepende setting, maar ook een prachtig verhaal over liefde, vriendschap en familie, en hoe de menselijke natuur botst met moeder natuur.

Luitingh Sijthoff
11 januari 2022
05 november 2021

Reacties op: Het lied van de nachtvogels