Het Liegend Konijn (jg. 17 nr. 2)

Het Liegend Konijn (jg. 17 nr. 2)

Het Liegend Konijn brengt twee keer per jaar, in april en oktober, een gevarieerd beeld van de actuele poëzie. Ieder nummer bevat nieuwe, niet eerder gepubliceerde gedichten van telkens een dertigtal dichters: uit het nest geroofd. Honderden dichters hebben in de voorbije jaren aan het tijdschrift meegewerkt. Ze vormen een bont gezelschap van jonge debutanten, rijpe poëten en oude meesters. Diversiteit en respect voor uiteenlopende poëtica’s liggen aan de basis van een unieke mix. Ieder nummer is een kleurrijke waaier van onze hedendaagse poëzie.

Jozef Deleu (1937) stichtte in 2003 Het Liegend Konijn en is er de enige redacteur van. Hij is ook dichter, prozaist, essayist en samensteller van onder meer het Nieuw Groot Verzenboek. Hij was stichter en hoofdredacteur (1957-2002) van het Vlaams-Nederlandse tijdschrift Ons Erfdeel, het Franstalige tijdschrift Septentrion en de jaarboeken De Franse Nederlanden en The Low Countries.
Korte verhalen , Literaire non-fictie
Uitgeverij Polis
30 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 14,99