Het magische verhaal van de Verteller

Rank 3178 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 2 Recensies 1
Fantasy & SF Top25's 1   Topics 0
De negentienjarige Lucy staat op het punt om haar vleugels uit te slaan. Klaar om op eigen benen te staan, te gaan studeren, lol te maken. Het plan is om samen met haar nichtje Emma in Berlijn te gaan wonen, maar al meteen bij aankomst loopt dit allemaal heel anders. Het lijkt erop dat Lucy het in haar eentje moet zien te redden.

Gelukkig is er Eli, die charmante jongen die zich over Lucy ontfermt. Eli met zijn bijzondere vermogen om haar te lezen als een open boek. Lucy voelt zich meteen op haar gemak bij hem. Het lijkt wel of hij haar nog beter kent dan zij zichzelf…

Langzaam komt bij Lucy het besef dat er misschien wel iets heel anders speelt in haar leven. Want Eli probeert haar van één ding te overtuigen: Brian Epstein, manager van The Beatles, was in werkelijkheid de mythische god Brin. En Lucy is zijn Verteller – zij moet de wereld over hem vertellen, zodat Brin zijn rechtmatige plek als god in een geweldloze wereld weer kan innemen.

Maar is Lucy wel bereid om de Verteller te zijn als blijkt dat Eli werkt voor een machtsbeluste baas die alles op alles zet om Brin weer aan zijn goddelijke krachten te helpen?

Sciencefiction & Fantasy
Schrijverspunt
05 december 2015

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Laura Alblas

Lezersrecensies (1)

Prachtig verhaal

door: Boekendroom 3 likes
Een prachtig verhaal met goed gekozen personages. Een aangrijpend thema dat aan het nadenken zet en die de waarden in onze samenleving doet hoog houden. Veel creativiteit van de schrijfster.