Het meisje dat aan de oever verscheen

Rank 738 Gelezen 57 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 56 Favoriet 4 Recensies 8
Literatuur & Romans Spots 4 Top25's 1   Topics 0

Op de zesde dag na de geboorte tekent de Godin Satwai bij elk mens zijn levenslot op het voorhoofd.
Kama's lot wijkt af van dat van de mensen uit zijn dorp en zijn familie. Het lukt hem niet het leven te leiden dat van hem verwacht wordt. Wanneer hij een wijze stoffenhandelaar ontmoet die hem vertelt over de mysterieuze 'Tempel van het Oosten', weet hij dat het tijd is om zijn dorp te verlaten. Hij verlangt naar deze geheimzinnige tempel waar zoekers en verdwaalden zichzelf zouden vinden en waar jongens ingewijd worden tot man. Kama hoopt zo zijn lot te aanvaarden en het respect voor zichzelf te hervinden.
Maar dan ontmoet hij het meisje aan de oever van de rivier. Zij beweert dat ze zijn zielsverwante is. Zal zijn reis eindigen nog voordat die goed en wel begonnen is? Welke zin heeft het verder te zoeken naar zijn ware essentie wanneer hij door het meisje volledig omarmd wordt zoals hij is? Moet hij niet eerst de lange eenzame tocht maken op zoek naar zijn ware essentie, zelfs al loopt hij dan de kans om zijn zielverwante voor altijd te verliezen?
Wat zou jij doen? Zou je blijven of vertrekken?
Na zijn debuutroman De Kabbalist (meer dan 100.000 verkochte exemplaren en uitgegeven in meer dan 15 landen), schreef Geert Kimpen de succesvolle romans De Geheime Newton, Rachel, of het mysterie van de liefde en De prins van Filettino.
Daarna werd het stil.
Geert Kimpen kwam in een echtscheiding terecht en waar moet je dan over schrijven als "de liefde" je thema is?
Toen ontmoette Geert Kimpen het meisje dat aan de oever verscheen. Zijn inspiratie ging weer stromen. "Het meisje dat aan de oever verscheen" is het eerste boek van de herboren Geert Kimpen.
Is het mogelijk onvoorwaardelijk in de eeuwige liefde te geloven wanneer je hart eens gebroken werd?
Een inspirerend sprookje voor volwassenen met avontuur, wijsheid en erotiek.
Dit boek speelt zich af in India. Geert Kimpen trok door dit land op zoek naar de mysterieuze tantrische tempels waar 1000 jaar geleden tempelpriesteressen pelgrims leerden een te worden met God. De intensiefste manier om de ultieme liefde en verlichting te ervaren, was via de eenwording met je zielsverwant.
Geert Kimpen had nog maar één missie; dit zelf te ervaren en te delen met zijn lezers.
'Ik heb het manuscript gelezen en ben nu een van je grootste fans. Je verhaal is niet alleen een boek met grote spirituele wijsheid, maar het is ook zo'n goed leesbaar boek dat het onmogelijk is om het neer te leggen!'
Pavel Mikoloski, de man achter 'What the bleep do we know', en organisator van de evenementen van Lynn Mc Taggert.

London Books
10 mei 2019
15 februari 2021

Gekwetste mannelijkheid

door: Inge Deutekom
"Kama hield niet van de zee. Dat was niet handig voor een visserszoon in een vissersdorp. Alle andere dorpelingen hielden van haar. De Grillige Bruid werd ze genoemd. De mannen van het dorp adoreerden haar. Ze was een mooie vrouw die hen elke dag lokte. Haar witte schuim, als de kanten zoom van een...

Reacties op: Het meisje dat aan de oever verscheen