Ik, Maria Magdalena

Maria Magdalena is vastbesloten Jezus’ boodschap uit te dragen in de wereld. Tot ze ontdekt dat haar eigen boodschap minstens zo belangrijk is. Haar boodschap van vrouwelijke wijsheid die Jezus in zijn kracht had gezet.

Zal ze erin slagen haar stem te laten horen in een vijandige wereld die geen interesse heeft in wat vrouwen te vertellen hebben? Zal ze durven om te gaan staan voor de kracht van vrouwelijke seksualiteit? Zal ze hem kunnen blijven liefhebben zonder zichzelf te verloochenen? Zal ze een manier vinden om ondanks alle tegenstand ervoor te zorgen dat men ook 2000 jaar later haar niet vergeten zal?

Haar nooit eerder vertelde verhaal na de kruisiging.

'Ik ben de vrouw die uitgegumd werd, maar niet werd vergeten. Door alle eeuwen heen hebben vrouwen mij gehoord. Vrouwen hebben zich met mij verbonden en hebben zich met mij geïdentificeerd. Omdat ze wisten waar ik voor stond. Omdat ze wisten dat er zoveel meer was dan wat de mannen hun vertelden, dan wat zelfs hun eigen moeders hun vertelden, omdat ze erin waren gaan geloven, tot ze voelden dat het anders zat.'

Recensies (1)

Is Ik, Maria Magdalena het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik, Maria Magdalena