Het meisje met de gouden jurk

Het meisje met de gouden jurk

Junior   Topics 0
De schutters zijn erg opgewonden. Ze gaan geschilderd worden door de beste en beroemdste schilder van het land: Rembrandt. Maar hoe krijgt Rembrandt al die schutters op dat doek? En welke schutter moet vooraan? De dapperste? Of de slimste? De grappigste misschien? Niesje kijkt mee met Rembrandt en denkt: wie er ook vooraan op het schilderij komt te staan, ik zal het in elk geval niet zijn.

Zowel Jan Paul Schutten als Martijn van der Linden pleegden voor Het meisje met de gouden jurk gedegen onderzoek naar De Nachtwacht en naar het leven en de schilderkunst in de 17e eeuw. Dit betaalt zich uit in een Gouden Boekje dat vol zit met weetjes over het beroemdste schuttersstuk ter wereld en knipoogjes naar verschillende beroemde schilderijen uit Rembrandts tijd. Een unieke reconstructie van de totstandkoming van Rembrandts meesterwerk, maar bovenal: een Gouden Boekje om niet te missen!

In dit bijzondere Rembrandtjaar Het meisje met de gouden jurk en Marten en Oopjen, twee van Rembrandts meesterwerken, samen voor een meesterlijke prijs van € 12,50! Rijksmuseum Gouden Boekjes, isbn 9789047626978.
Kind & Jeugd
Rubinstein Publishing