Het meisjesmanifest

Het meisjesmanifest

Rank 2045 Gelezen 89 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 105 Favoriet 4 Recensies 13
Young adult Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Tess heeft een fantastische zomer met Lars, maar als ze terugkomt op school is ze opeens het onderwerp van het ‘Slettenlied’, en heeft iedereen een mening over haar. Tess is boos en verontwaardigd en besluit het er niet bij te laten zitten: ze mag toch zeker zelf weten wat ze doet?
Kati houdt van zingen en gitaarspelen, maar absoluut niet van in de spotlights staan. Ze zweert bij adviesartikelen uit tijdschriften, ook al voelt ze zich daardoor niet altijd beter over zichzelf. Als haar vriendin Tess opeens in het middelpunt van de belangstelling komt te staan, probeert ze zo goed als ze kan te helpen – maar dat lukt niet door op de achtergrond te blijven.
Sara besluit dat dit Het Jaar Zonder Jongens wordt. Na een vervelende ervaring en het gedoe met Tess is ze er helemaal klaar mee. Maar sommige dingen kun je niet voor altijd wegstoppen, en Sara beseft dat zijzelf de enige is die haar problemen kan oplossen. En wat moet ze eigenlijk met die leuke jongen van de rugbyvereniging?

Young Adult
Fictie 15+
Blossom Books
20 september 2019
01 april 2022

Marina Hebban Recensent

Ik zal meisjes nooit 'slet' noemen

door: Marina

Carlie van Tongeren (1983) schreef verschillende doktersromans, chicklit en is ghostwriter van diverse non-fictieboeken. Het meisjesmanifest is haar tweede Young Adultboek. Je kunt het fictie met een realistische invalshoek noemen, want het is gebaseerd op waargebeurde feiten.

Als...

Reacties op: Het meisjesmanifest