Het Mongoolse paard, het meisje en de therapeut

In dit liefdevolle en ook humoristische boek Het Mongoolse paard, het meisje en de therapeut, beschrijft Hesther Selbeck in een stijl, die bij vlagen doet denken aan het dagboek van Bridget Jones, haar werk als systeemtherapeut in de Jeugd GGZ. Hoe zij na een trektocht te paard door Mongolië de vernieuwende Contextuele Paardentherapie (CPT) ontwikkelt, waarin ze paarden centraal zet als co-therapeut, voor jongeren met complex psychiatrisch gedrag en hun ouders.
Ontwapenend eerlijk maakt ze ons deelgenoot van haar persoonlijke ontwikkeling: haar zoektocht naar zingeving in estatic dance en meditatie, haar bestaansrecht in relaties en haar spirituele ingevingen en dromen.

‘Dit boek zet ons aan tot het stellen van kritische vragen bij onze huidige psychotherapeutische behandelingen.
Lees en reis mee!’
—Justine van Lawick (klinisch psycholoog, psychotherapeut en internationaal opleider
systeemtherapie

Recensies (1)

Is Het Mongoolse paard, het meisje en de therapeut het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het Mongoolse paard, het meisje en de therapeut