Het oversteken van de Styx

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Door trauma’s, die ons overkomen, beschadigt onze ziele kracht, waardoor het leven moeizamer verloopt. Dit wordt Soul Loss, Ziel-verlies genoemd. Het fragmenteren van de ziel. Het verlies van ziele delen.

In dit boek Het oversteken van de Styx beschrijft Jeanette Ytsma het herstellen van de ziel, Soul Retrieval, aan de hand van voorbeelden uit het leven van haarzelf en van anderen, met de bedoeling de lezer een handvat aan te reiken voor het eigen persoonlijke groeiproces, waardoor meer beschikking kan komen over creativiteit, assertiviteit en spontaniteit.

Jeanette Ytsma is paragnoste. Zij was jarenlang vakfotograaf. Later in haar leven begon zij het Centrum ‘De Wester Esch’. Zij heeft een praktijk voor natuurlijke geneeswijzen en heeft nog steeds haar winkel De Stenen Vlinder, maar dan wel op afspraak gezien haar leeftijd.

Bij Raymond Lo, in Hong Kong studeerde Jeanette meerdere jaren Feng Shui, Chinese Horoscoop en I Ching. Zij publiceerde in 2007 het boek Werken met de Chinese Vier Zuilen Horoscoop en de Chinese- Hsia kalender. Zij reisde veel en volgende meerdere workshops, onder andere in Inka wijsheid in Peru. Zij deed initiaties bij Don Sebastian en Alex Stark.

Zij volgde beeldhouwtrainingen, o.a. aan de Klassieke Beeldhouw Academie in Groningen. Zij werkte als beeldend kunstenaar en werd gevraagd om internationaal met haar beeldend werk te exposeren. Zij geniet van haar kleindochters.

De wandelingen met de honden in de natuur en het weven in het Weefcollectief Fryslân op de eigen weefstoel vullen het meeste van haar vrije tijd.

Biografieen literaire auteurs
Shasta