Het Psychologieboek (pb)

Het Psychologieboek (pb)

Dit boek behandelt 250 mijlpalen in de geschiedenis van de psychologie, van 10.000 v.Chr. tot nu. Mensen denken al heel lang na over wat we nu bestempelen als ‘psychologie’, maar pas de afgelopen 150 jaar heeft men getracht de ideeën uit de psychologie wetenschappelijk te bestuderen. Dit boek is een weergave van deze ontdekkingstocht naar de psychologie, die gekenmerkt wordt door praktijken die zijn bedoeld om mensenlevens te verbeteren en om te gaan met de eisen van de huidige tijd. De mijlpalen variëren van het münchhausensyndroom en prosopagnosie (het onvermogen om vertrouwde gezichten te herkennen) tot hersenbeelden, archetypes en burn-out.

Belangrijke personen achter die mijlpalen komen aan de orde, zoals Carl Gustav Jung, Sigmund Freud, Ivan Pavlov, Max Wertheimer, Hermann Rorschach, Martha Muchow, Robert W. White en B.F. Skinner.

In schitterende kleuren en met historische diepgang vertelt dit veelomvattende boek het exclusieve verhaal van de ontdekkingstocht naar de aard, de eigenschappen en de werking van de geest van de mens.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Librero Nederland

Reacties op: Het Psychologieboek (pb)