Het Saracenenmysterie

Het Saracenenmysterie

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Dokter Douwe Daman en zijn zoon Dario wonen in Saas-Grund, in Zwitserland. Dario wil later 'Bergretter' worden. Samen met zijn vriend Sebby en opa Bruno, die ook Bergretter is geweest, is hij regelmatig in de bergen te vinden.
In de zomervakantie arriveert er een filmploeg in het Saasdal, om een documentaire te maken over de Saracenen. Volgens opa Daan Daman, die een paar weken bij Douwe en Dario logeert, gaat het mysterieuze verhaal de ronde dat dit Arabische volk schatten verborgen hebben in de omgeving van Saas-Grund.
Als Dario en Sebby in de bergen aan het trainen zijn, nemen ze stiekem een kijkje bij de filmopnamen. Dan worden de vrienden ontdekt en in paniek verschuilen ze zich in een grot. Maar Dario en Sebby zijn niet de enigen die zich daar schuilhouden ...

'Mocht je in het Saasdal op vakantie gaan, dan herken je vast plaatsen uit het boek. Zoals de Monte Moro (2853 m). Op deze berg vind je hier en daar nog trapsgewijs gelegde rotsblokken om het klimmen te vergemakkelijken. Eenmaal boven heb je een schitterend uitzicht op de Monte Rosa, als er tenminste geen wolk voor hangt. Daarnaast heb je grote kans dat je steenbokken kunt spotten!'
Kind & Jeugd
Erdee Media Groep – Uitgeverij de Banier