Het SUPERBREIN-geheim

Het SUPERBREIN-geheim

In Het SUPERBREIN-geheim geeft Margriet Sitskoorn je 10 tips waarvan wetenschappelijk bewezen is dat ze de hersenontwikkeling bij kinderen bevorderen. Een goede hersenontwikkeling is belangrijk want daardoor kunnen kinderen zich beter ontplooien. De tips vormen samen het SUPERBREIN-geheim en zijn door iedereen toe te passen.

In het eerste deel van het boek leer je meer over kinderhersenen. Je krijgt antwoord op vragen als:: Wat doen de hersenen en hoe ontwikkelen ze zich? Hoe belangrijk ben jij voor deze ontwikkeling en hoe kun je er invloed op uitoefenen? Het wordt duidelijk dat wat volwassenen doen en waar zij kinderen aan blootstellen, grote invloed heeft op de ontwikkeling van hersenen en vaardigheden en daarmee op het geluk en het leven van kinderen.

In het tweede deel is het tijd om voor te lezen. De auteur heeft de tips van het SUPERBREIN-geheim verweven in tien voorleesverhaaltjes. Aan het eind van elk verhaaltje vind je een aantal vragen waarover ouders met hun kinderen kunnen praten. De vragen gaan over alledaags gedrag en over activiteiten en emoties die een belangrijke rol spelen in het leven van kinderen. De teksten worden ondersteund met prachtige illustraties van Leendert Masselink.

Dit boek helpt ouders, familie, opvoeders, docenten, beleidmakers, deskundigen en iedereen die een belangrijke rol speelt in het leven van een kind, om kinderen te helpen bij een gezonde en gelukkige ontwikkeling. Dat is niet alleen belangrijk voor nu maar ook voor later. Niet alleen voor de kinderen zelf, maar voor ons allemaal.

Margriet Sitskoorn is hoogleraar klinische neuropsychologie aan Tilburg University. Haar onderzoek richt zich op hoe gedrag en omgeving onze hersenen beïnvloeden. Ze is daarnaast een veelgevraagd spreker en adviseur, columnist in verschillende publiekstijdschriften en bekend van diverse talkshows op tv. Eerder schreef ze onder andere Het maakbare brein, IK2 - De beste versie van jezelf en HersenHack.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen