Het uur van de profeet

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Het uur van de profeet van de Zweedse auteur Håkan Östlundh is een spannende thriller over corruptie, machtsmisbruik en wraak. Elias is net uitvoerig onder het mes geweest bij de plastisch chirurg en met een compleet nieuw uiterlijk is hij er klaar voor om het schimmige imperium van Eric Hands te infiltreren. Het plan is om via diens kinderen dichter bij hem te komen. Een smerig spel in een smerige wereld.
Elias doet dat onder de naam Tom White, codenaam ‘de profeet’. Hij is een gedreven agent die zijn vaders dood koste wat kost wil wreken. De vraag is of zijn opdrachtgever dezelfde agenda heeft. Ondertussen wordt zijn missie steeds gevaarlijker. Is Elias werkelijk bereid om zijn leven te geven voor een nog zeer onzekere uitkomst?
Het uur van de profeet van Håkan Östlundh is het tweede deel in de Profeettrilogie en dus het vervolg op de thriller De winter van de profeet, die vier sterren kreeg in de VN Detective & Thrillergids. Lezers over deze serie:
‘De winter van de profeet is sfeervol van begin tot eind. De constant neervallende sneeuw, de ijzige koude; ze benadrukken de wanhoop waar de hoofdrolspelers aan ten prooi vallen.’
‘In deze fijnzinnig opgebouwde Zweedse thriller gaat het vooral om wie je nog wél kunt vertrouwen. Niets blijkt te zijn wat het lijkt en het is maar de vraag wie aan de juiste kant staat in deze complexe zaak.’

Literaire thriller
Ambo|Anthos
11 juni 2021
11 juni 2021

Reacties op: Het uur van de profeet